۱۲ تیر ۱۳۸۸، ۱۵:۰۶

یک مقام سازمان ملل :

اقدام اسرائیل در جلوگیری از رسیدن کمکها به مردم غزه جنایت جنگی است

اقدام اسرائیل در جلوگیری از رسیدن کمکها به مردم غزه جنایت جنگی است

مخبر حقوق بشر سازمان ملل متحد، اقدام رژیم صهیونیستی در توقیف کشتی حامل کمکهای انسان دوستانه برای مردم نوار غزه را جنایت جنگی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، مقامهای اسرائیلی با توقیف یک فروند کشتی که حامل 21 نفر از فعالان حامی مردم فلسطین و کمکهای انسان دوستانه بود، اعلام کردند اجازه ورود آنها به نوار غزه را نمی دهند.

مقامهای رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام خود را تهدیدهای امنیتی موجود در منطقه اعلام کردند.

"رچارد فالک" مخبر ویژه سازمان ملل متحد در امر حقوق بشر که در زمان جنگ 22 روزه هم در سرزمینهای فلسطینی حضور داشت با انتشار گزارشی در این مورد گفت : اقدام جدید اسرائیل، سد کردن بی رحمانه راه علیه تمام مردم فلسطین و مردم غزه است.

فالک، این اقدام رژیم صهیونیستی را زیر پا گذاشتن بند چهارم کنوانسیون ژنو که تصریح می کند : "اقدام تنبیهی علیه مردم یک سرزمین اشغال شده ممنوع است"، دانست.

وی در ادامه از اقدام رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته و مسدود کردن گذرگاه های منتهی به نوار غزه و جلوگیری از انتقال تجهیزات پزشکی و دارو به مردم این منطقه به شدت انتقاد کرد.

در همین رابطه، سازمان صلیب سرخ جهانی نیز در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل از انتقال تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده در جنگ 22 روزه نیز جلوگیری می کند.

رچار فالک که خود یک یهودی است و در دانشگاه پرینستون آمریکا به تدریس اشتغال دارد، پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری مهر با وحشیانه توصیف کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حملات 22 روزه، حماس را فاتح اصلی این جنگ معرفی کرده بود.

"ریچارد فالک" در این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که اهداف اصلی رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه چه بود؟ گفته بود :  پیشتر، توجه جهانیان از زمان آغاز حملات اسرائیل در 27 دسامبر به منطقه پرجمعیت نوارغزه متوجه حملات زمینی نظامیان اسرائیلی، بیرحمی آنها و تلفات غیر نظامیان بود،اما کنون که جنگ پایان یافته نگاه ها طبیعتا بر این مسئله جنجال برانگیز متمرکز شده که آیا اقدامات اسرائیل قانونی بوده یا خیر؟

کد خبر 906614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha